Maxton Hall College - Mona Kasten

Gepubliceerd op 29 december 2022 om 22:03

Dit was mijn eerste kennismaking met Mona Kasten en ik kan je vertellen dat ik fan ben!

Eind november verscheen het eerste deel van een nieuwe serie en ik had hem al snel op mijn boekenplank liggen.

Flaptekst

‘Geld, glamour, luxe en macht – de vier kwaliteiten die de dienst uitmaken op Maxton Hall College en vier kwaliteiten die Ruby Bell niet bezit. Maxton Hall is een van de duurste, meest gerenommeerde privéscholen van Engeland en de klassieke Maxton Hall-student is een nazaat van een eeuwenoud adellijk geslacht, van invloedrijke politici of van grootheden uit de zakenwereld, geen doodgewoon meisje met een studiebeurs. Daarom wil Ruby het liefst zo snel mogelijk afstuderen en in de tussentijd zo min mogelijk opvallen.

Ze brengt vrijwel al haar tijd door in de eeuwenoude bibliotheek, tussen de stoffige, in leer gebonden boeken. Op veilige afstand van iedereen en bovenal van de schatrijke James Beaufort, de onofficiële leider van het college. Maar dan ontdekt Ruby iets wat niemand anders weet – een geheim dat desastreus zou kunnen zijn voor de reputatie van de familie Beaufort. Voor ze het weet, bevindt ze zich precies daar waar ze nooit wilde zijn: diep in het verraderlijke web van Maxton Hall. Komt ze hier weer ongeschonden uit?’

"Dat heb ik gelogen. Ik ben al van jou sinds het moment

dat je mijn geld naar mijn hoofd smeet, Ruby Bell"

De omslag van het boek is werkelijk prachtig. Nu ben ik bevooroordeeld met mijn voorkeur voor de bruintinten, maar jongens zeg nou zelf...dit is toch een plaatje! Elke boekenkast verdient een boek als deze. Het boek komt als ebook en hardcover, ik zou dan zelf ook niet voor het ebook kiezen, zoals wel duidelijk is. Ook zonder de papieren omslag is het een prachtig boek. Naast deze prachtige omslag heeft dit boek ook de zogenoemde sprayed edges (gespoten of geverfde randen) De zijkanten zijn dus gekleurd en in dit geval een mooi bruin wit ruitpatroon, amazing!

Ik was al in love nog voordat ik het boek had geopend en een letter had gelezen.

Menig boekenfan zal blij zijn met een boek als deze.

Ik heb mijn best moeten doen niet te verdrinken in dit boek. Ik heb het boek dan ook in 2 avonden uitgelezen en wat heb ik daar achteraf spijt van haha.

Omdat het mijn eerste boek van Mona Kasten is heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar als ik haar schrijfstijl moet beoordelen vanuit dit boek dan is dat romantisch en meeslepend. De personages zitten vanaf het begin al in je hart. James, de rijke bad boy met een klein hart en de lieve leergierige Ruby die niet wil opvallen, twee enorme tegenpolen. Het enige punt van kritiek wat ik heb is dat het boek veel te snel uitgezet was met zijn 368 pagina's.                                      Het is nog onduidelijk wanneer het tweede deel uitkomt en hoe het gaat heten, maar ik kijk er nu al naar uit 🤎

Maxton Hall College van Mona Kasten ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Uitgever: Boekerij

Releasedatum : 22 november 2022